woensdag 28 december 2011

Yeni yila dogru tralalalaa

Birkac gundur babaannemlerde yasiyorum. Tek bir gun kalmak icin geldim buraya ama gitmek bilmiyorum, yerlestim dedemlerin evine resmen, oh. Burda nasil bir huzur icindeyim anlatamam. Butun huzur, sessizlik, sakinlik, tatilimsi bir sey isteyenlere tavsiye edebilirim boyle bir kacamagi.

Babaannem ve dedem kendi hallerinde, bana gore daha yaslilar grubuna bile girmeyen emekliler. Gencken isci olarak Hollanda'ya gelmisler. Boyle tipik Turkiye hasretiyle yasayan gurbetci babaannem ve dedem var. Gencliklerinde cok sey cekmisler buraya geldiklerinde. Biz ucuncu nesil icin her sey tabii daha kolay, iki dille egitildik, cogumuz (dikkat hepimiz degil) bir sekilde hem Turk hem Hollandali olmayi basariyoruz, Hollanda'ya uyum saglayarak Turk de kalabiliyoruz fakat bu birinci nesil icin her sey cok daha zor. Zaten babaannem ve dedem koyden gelmis insanlar, kucumsemiyorum tabii ama fazla bir okumusluklari yazmisliklari yok cogu birinci nesil gurbetciler gibi. Onlar icin her sey bin kat daha zor.

Dedemler kendi hallerinde sabah kalkip kahvaltilarini yapip sabah programlarini izliyorlar, ogle olunca evlenme programlari ve Oktay ustanin yemek programi basliyor. Bir ona bir buna zapliyorlar, arada bir namaz kiliyorlar, kendi kendine evlenme programina cikanlari elestiriyorlar. Sonra aksama dogru yemek yapiyorlar ve ana haber bulteni basliyor. Her habere bir yorum yapiyorlar, bir devlet islerine burunlarini sokuyorlar, sonra bir yerde yangin cikmis diye uzuluyorlar, agliyorlar ve diziler basliyor. Dizileri izlerken dedem durmadan yorum yapiyor. Dedem dizileri oyle ciddiye aliyor ki, bazen oyunculara sinirlenip kalkip yukari odasina cikiyor. Mesela dizide bir kiz ''n'ooluur beni birakma askiim'' diyerek agliyor sizliyor ve dedem o sirada aynen soyle diyor: ''kizim ben sana demedim mi o heriften adam olmaaz, bosuna zirlama.'' Dedemle dizi izlerken gulmemek elde degil, bir de dizi dandiko bir Turk dizisiyse, tamam komedi basliyor. Dizi izlenirken meyve yiyoruz bir de. Ortam cok sen yani, mis mis. 

Benim de icimde aslinda boyle ev kizi bir tip varmis herhalde, kendimi mi buldum ne? Yok yok, gecici bu, bir noktadan sonra bu da sikar, ama birkac gunlugune bu sekilde yasamak oh mis cok guzeldi, tatil gibi geldi valla, keyfim yerinde. Boyle de 2012’ye girecegim insallah, tralalala, mutluyum byebye.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten